Follow on Bloglovin

Svar på frågestunden

Vad är det bästa med att vara just dig? :D 
Oj jag vet faktiskt inte haha.. Känner mig ju egoistisk om jag svarar på den frågan höhö ;) Men kan väl säga att jag är väldigt omtänksam av mig & även enligt många andra väldigt mogen för min ålder (antar att de är en bra sak) hehe(?)
 
Vad har du för framtidsplaner? :)
- Jag vill flytta till storstan & bli polis! Det har iaf varit planen nu ett tag, annars har jag även funderat på att börja på akuten också något som skulle vara kul & intressant! Annars så äre väl typ skaffa barn innan 30 (helst innan 25) & leva lycklig som alla andra även vill höhö! :D 
 
Vad är det bästa/mest positiva med att ha ADHD, enligt dig?
Oj jag vet faktiskt inte.. Tycker nog egentligen inte att något är positivt med det med tanke på att jag har haft det otroligt jobbigt med min ADHD. Utan medicinen så har jag det otroligt jobbigt, så kan tyvärr inte komma på något positivt just nu.. 
 
Vad fick dig att välja Vård & Omsorgsprogrammet?
Det var nog just för att jag tycker att det är otroligt intressant & jag har alltid brytt mig mycket om andra människor. Oftast mer än mig själv till och med.. Så tyckte den linjen passade mig :)
 
Säg en dröm du har! :)
Oj va svårt.. Har nog faktiskt ingen riktig dröm, ingen jag kan komma på nu iaf! 
 
Vad heter du i mellan namn?
Marlene :)
 
Vad gör du på fritiden?
Umgås med vänner & datorn typ :)
 
Hur gammal är du? 
17 :)
 
Där du bor nu, hur länge har du bott där?
I lite mer än 2 år, flyttade hit när jag skulle börja 9an.
 
Har du några syskon?
Ja, jag har 2 syskon, en bror & en syster :)
 
Vad gör dig lycklig/ger ett leende på dina läppar?
När saker går bra i livet, mina vänner & familjen :love:
 
Kan du ta kort på din lägenhet sen när den är klar? 
Ja absolut, det hade jag redan tänkt på från början också så hehe ;) Kommer före & efter bilder sen!
 
Men oj va roligt!! Var?? Hur stor?? Hyra?? Bo själv??....
Ja det ska faktiskt bli jätte roligt hehe! 
  Jag kommer fortfarande att bo i Köping. 
  Det är en 1a på 41.7 kvadrat. 
  Hyran låg på 3400 någonting men blev 3515 med hemförsäkring 
  & ja, jag kommer bo själv & de kommer gå super bra! :) 
 
Bor du själv eller med partner?
Jag bor själv :)
 
Hur har du fått en lägenhet av?
Jag har valt lägenhet själv, men fått hjälp för att göra de möjligt.

Är det studentboende du har eller vad för lägenhet flyttar du till?
Nej det är inte studentboende, flyttat till en vanlig 1a. 

Vad kostar hyran och elen?
Hyran går på 3515, elen vet jag inte ännu då den inte ingår i hyran utan den blir på olika summor beroende på hur mycket el jag använder i månaden.

Har du fått en etta?
- Ja jag bor i en etta. 

Vart i stockholm har du fått lägenhet?
Stockholm? Vart har du fått de ifrån haha..? Jag har inte flyttat till stockholm utan bor kvar i lilla Köping ;)

Vem har hjälpt dej med att få en lägenhet med att betala hyran i början?
Jag får hjälp av soc, alltså ekonomisk hjälp med hyra, mat och allt vad man nu behöver. Jag tänker dock inte gå in på varför eftersom det är alldeles för privat. 
 
Hur stor är lägenheten eller rummet?
Lägenheten ligger på 41.7 kvadrat. 
 
Har du köpt den själv? 
Jag har inte köpt lägenheten utan jag hyr den :)
 
Var ligger den? 
- I köping höhö, inte flyttat härifrån utan bara till eget från pappa :)
 
Vad fick dig att börja blogga?
Från första början var de väl bara en kul grej, men jag har alltid tyckt om att skriva. Så då passar ju bloggning perfekt! :D 
 
Har du haft en blogg innan den här? :D
Jag har haft huuuur många bloggar som helst haha.. Men den här är den som jag har haft längst & alltid kommit tillbaka till! Annars så har jag nog testat på alla bloggportaler som finns tror jag eftersom jag har sådan beslutsångest ibland hehe.. ;)
 
Vem har designat din blogg? 
Det har Elin gjort (klicka på namnet för att komma till hennes blogg) super duktig tjej verkligen & kan rekomendera henne till er som är ute efter en ny design! :D 
 
5 hiss & 5 diss :)
- Oj tycker sånt här är jätte svårt haha.. Men ska försöka! 
5 hiss:
- Att jag flyttat till egen lägenhet
- Att jag har världens underbaraste familj
- Mina underbara vänner
- Att jag tog tag i en del saker
- Att det är mindre än ett år tills jag blir 18 höhö.. :rolleyes:
5 diss
- Falska personer
- Folk som lockar till sig läsare genom att t.ex skriva "Bild på mitt ass wohooo" osvosv, patetiskt.
- Människor som aldrig hör av sig
- Engelska & matte i skolan, (just för att jag suger på det haha..)
- Kallt & äckligt höstväder, it sucks!
 
Vilket land va du senast och va på semester i?
Min senaste (& även första) gång jag var på semester så var det i Side som ligger i Turkiet, miss that!
 
Vad är det bästa som har hänt dig i hela ditt liv? 
Oj.. Det första jag blir att tänka på är nog när jag träffade Marcus. 
 
Favoritfilm?
Favoritfilm har jag nog faktiskt ingen då jag tycker massa filmer är otroligt bra! 

Snyggaste kändisen?
Jag vet faktiskt inte.. Lucas i OTH kanske haha ;) 
 
Vilken musiksmak gillar du? :)
Jag har faktiskt ingen speciell musiksmak, utan jag gillar all möjlig musik faktiskt! :D (dock inte rock & sådant skit hahah.. ;))
 

Vilken är den snyggaste killen du vet? :D 
Den första jag blir att tänka på är faktiskt Marcus Lundström hehh.. ;)
 
Vet du var roten ur pi är? ;)
Ärligt så suger jag på matte & nu när jag sitter och svarar på frågorna så kan jag tyvärr inte komma på det haha.. :rolleyes:
 
Om du fick åka till ditt drömmande, vart skulle de då bli?
Om du menar drömland så Tunisien eller Thailand, otroligt fint i båda länderna! :)
 
Om du får en kille och en tjej till barn, vad skulle de då heta? 
-
 Lucas & Melissa! 
 
Om du hade blivit president/kunglig, vad hade du då gjort för lagar och vilka lagar hade du tagit bort?
- Gaaasch vilken svår fråga, men ska försöka svara.. Först hade jag ju självklart förbjudit mobbning och allt sådant & hade blivit hårdare på straff till mord osv. Sen hade jag nog bytt åldersgräns på systemet till 18, tagit bort åldersgränsen på energidricka & sen inte släppt in så många invandrare i landet (ta inte illa upp nu, jag har inget emot invandrare som faktiskt kommer hit och sköter sig osv, men börjar bli alldeles för mycket nu och brotten ökar, just därför) hade gjort en massa mer men kan inte komma på något för tillfället, svårt att komma på bara såhär på en gång hehe ;)
 
Vad använder du för smink? 
Mascara & ibland concealer under ögonen för att inte se så trött ut :)
 
Rosa eller grå?
Rosa helt klart! :rolleyes:
 


Kommentarer
emelie

hahah jasså bor du i köping? :)

2012-10-18 @ 19:20:51
URL: http://stylebyerikszon.blogg.se
amanda

jag läste att du hade fått hjälp av soc för att få lägenheten så jag undrar om det är du som betalar hyran eller om de gör det? <3

2012-10-18 @ 19:26:52
URL: http://liindstrand.blogg.se
Johanna

Kul och läsa dina svar

2012-10-18 @ 19:43:51
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Aili

Bra svar!:-)

2012-10-18 @ 20:50:17
URL: http://ailicherp.blogspot.se
elin

Tack för länken! :cool:
kram

2012-10-18 @ 21:53:26
URL: http://chanelde.se
ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

kul att läsa svaren! :)

2012-10-18 @ 22:05:42
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



©copyright ~ linnhahne.blogg.se
ingenting får kopieras.
Trackback