Follow on Bloglovin

Hur du lägger in en "google translate" på din blogg!

Fick en fråga om hur man lägger in en sån här google translate som jag för någon dag sen la in på min blogg, ni har säker sätt den? Därför tänkte jag nu visa er hur man gör!!
 
1. Gå in på google & sök på Google translate för bloggen välj den som kommer upp överst när du sökt.

 
 
Då kommer du in på en sida som ser ut såhär:

 
 
2. Där är redan i kryssat som det ska vara (om du inte har ett annat språk på din blogg, då får du ändra från "svenska" till det språk din blogg är på)
 
3. På steg 4 så kopierar du koden som finns i rutan - gå sedan in på design - kodmallar


 
 
Det som är markerat är koden inne i min kodmall, jag valde att sätta den högst upp i min sidomeny så då bläddrade jag ner till <div id="side"> & klistrade in den precis under där. Men du kan självklart SJÄLV VÄLJA vart du vill att koden ska sitta på din blogg. När du valt det så klistrar du in den & gör likadant på alla kodmallar!
 
Jag är inte så bra på sånt här haha.. Men hoppas att ni förstod & att jag var till någon hjälp! :D
Släng gärna in en kommentar ifall det hjälpte er!



©copyright ~ linnhahne.blogg.se
ingenting får kopieras.
Trackback